2009. október 31., szombat

Real Madrid címer

Egy újabb karácsonyi ajándékkal készültem el héten. Párom 11 éves unokaöccsének kedvenc csapata a Real Madrid. Ő maga is focizik, méghozzá igen ügyesen. Egy nap talán a Bernabeuban láthatjuk játszani? Ki tudja :) Már régen elterveztem, hogy az idei karácsonyi ajándék a Real Madrid hímzett címere lesz. Remélem örül majd neki.

Minta/Pattern: Labores de Ana
Fonalak/Threads: DMC white, 310, 666, 726, 791


A Real Madrid kapcsán nem lehet nem megemlíteni Puskás Ferenc nevét. 1958-tól 1966-ig játszott a spanyol csapatban, 179 mérkőzésen 159 gólt szerzett. Nevét mindenki ismeri - a fiatalok is - nem csak Magyarországon, de az egész világban. Olasz ismerőseim fejből fújták az Aranycsapat játékosainak nevét (hibátlan kiejtéssel!), Spanyolországban pedig néha el is feledkeznek arról, hogy nem spanyol volt, sajátjukként gondolnak rá. Alfredo Di Stefano (Puskás Real Madrid-beli csapattársa, a spanyol futball nagy alakja) mondta róla:

Játékosként és emberként is tízes! Minden magyarnak segített, olyan volt a magyaroknak, mint egy nagykövetség. A pénzét rájuk költötte… (Forrás: wikipédia)

Ha netén Madridban járunk, érdemes felkeresni a Real Madrid múzeumát. Magyarként különösen érdekes lehet, hiszen számos fénykép és egyéb tárgy őrzi ott (is) Puskás Ferenc emlékét.

S végül egy "friss" hír: 2009-ben a FIFA megalapította a Puskás Ferencről elnevezett díjat, melyet minden évben a legszebb gól szerzőjéne ítélnek majd oda. A díjat első alkalommal idén, december 21-én adják át a FIFA gálán.

Kép forrása: Wikipédia.

5 megjegyzés:

Valikaa írta...

Ezt a képet én is megcsináltam az öcsémnek még 2008-ban :) biztos örülni fog neki a tulajdonosa :)

Kriszti írta...

Legalább akkora lesz szerintem az öröm, mintha bajnokságot nyerne a Real Madrid.

Judit írta...

Apu nagyon szerette a Puskást, na meg a Real Madridot is:)
Nagyon jót alkottál:))

Andulka írta...

Puskás csúcs volt, kár, hogy nem lehetett őt klónozni. A napokban láttam róla a filmet a tévében.

Edit írta...

Remélem én is, hogy lesz nagy öröm, amikor megkapja, de 11 éves, ebben a korban sosem lehet tudni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...